Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Uciekający płyn chłodzący

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Uciekający płyn chłodzący

    Tak temat aktualny, chętne osoby zapraszam na PW.

  • #2
    Uciekający płyn chłodzący

    Witam, może ktoś przypadkiem spotkał się z problemem uciekającego płynu chłodzącego w silnikach 1.6 75KM AEE? Parę postów już przeczytałem w tym temacie i wykonałem następujące próby:

    1) nowy termostat - brak efektu
    2) zamienione korki zbiorniczka wyrównawczego z mojej drugiej Octy BFQ - brak efektu
    3) wczoraj wymontowałem całkiem termostat aby sprawdzić czy chłodnica nie jest zapchana ale nie - brak efektu
    4) uszczelka pod głowicą sprawdzona, brak bomblowania ze zbiorniczka wyrównawczego przy przygazowaniu.
    5) płyn chłodzący nie zmienia koloru
    6) węże suche, na łączeniach również

    Mokro jest za każdym razem na prawej podłużnicy (strona pasażera) i wydaje mi się że leci przelewem ze zbiorniczka wyrównawczego ale czemu?

    Za każdym razem po przejechaniu kilkunastu kilometrów zapala się kontrolka płynu chłodzącego i jego stan na zbiorniczku wyrównawczym jest tuż poniżej minimum. Pomocy bo kończą mi się pomysły. Czyżby pompa wody miała coś z tym wspólnego?
    1.6 102KM BFQ 2006r.+ LPG LR OMEGAS i 1.6 75KM AEE 2000r. Pb

    Komentarz


    • #3
      u mnie jest podobnie ale zauważyłem że to chłodnica się poci i to przez nią mam ubytki.
      Ja na Twoim miejscu zalał był cały układ na max odpalił i obserwował co się dzieje pod maską. Może to być np uszczelka pod głowicą (ciśnienie idzie do układu chłodzenia i może wtedy wyrównawczym wypluwać), może to też być jakiś gumowy wąż który pękł lub przecieka na jakimś łączeniu (sprawdź te od gazu bo najczęściej dają plastikowe trójniki i mogą pękać).

      Komentarz


      • #4
        Dzięki za szybką odpowiedź ale zapomniałem dopisać że:
        1) sprawdzałem znanym sposobem uszczelkę i bomblowania ze zbiorniczka wyrównawczego nie ma jak się przygazuje.
        2) płyn chłodzący również nie zmienia koloru
        3) wszystkie węże suche, również na łączeniach

        Aby bardziej zobrazować problem, przykład:
        Dzisiaj rano otwieram maskę i płyn jest tuż poniżej minimum. Dolewam na maksimum. Jadę 10 km i przy podjeździe pod górkę tuż pod koniec jazdy (czyli około 11 km) zapala się już kontrolka płynu chłodzącego. Dodam że to była jazda bez termostatu czyli non stop na dużym obiegu. Chłodnica dookoła sucha.

        Poza tym sprawa dotyczy Octy AEE a tą mam bez LPG (tylko PB). BFQ jest na LPG.
        1.6 102KM BFQ 2006r.+ LPG LR OMEGAS i 1.6 75KM AEE 2000r. Pb

        Komentarz


        • #5
          Najlepiej zdjąć osłonę spodnią silnika. Rozgrzać silnik i podjechać na kanał lub podnośnik i obserwować do włączenia się wentylatora. Czasem kapie tylko po rozgrzaniu i jak się jedzie na postoju nic nie widać.

          Komentarz

          POWRÓT NA GÓRĘ
          Pracuję...
          X